مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی و همچنین رونمایی از کتاب منصور برزگر با حضور وزیر ورزش و جمعی از پیشکسوتان برگزار شد.

علیرضا دبیر

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا دبیر در این مراسم با خوشامدگویی به وزیر ورزش، گفت: آقای دنیامالی دوست من در شورای شهر در کارهای عمرانی برج میلاد، تونل توحید و اتوبان های تهران بود. کارهای عمرانی را از حاج احمد دنیامالی یاد گرفتم. او رییس فدراسیون قایقرانی بود که در دوره ایشان ۲ طلای بازی های آسیایی در قایقرانی گرفتیم. او وقتی وزیر شد به من گفت طرح جامع برای کشتی بنویس اما ما طرح جامع و توسعه کشتی را داریم که تا ۲۰۲۸ نوشته شده است در حالیکه هیچ فدراسیونی ندارد. اینطور نیست که کیلویی کار کنیم. همه چیز طبق برنامه جلو می‌رود. به خدا می‌دانیم کجا می‌رویم. اگر قرار است موفق شویم نمی‌شود کارهای عمرانی، فرهنگی و... را نبینیم.

وی افزود: ما دیروز در نوجوانان جهان دوم شدیم که تا صبح حرص می خوردم. ما صبح جلسه ۳ ساعته با وزیر داشتیم. هر کسی از این به بعد به فدراسیون بیاید باید طبق راهی که ترسیم شده جلو برود. کی فدراسیون کشتی به طلایی المپیک ۶ میلیارد می‌داد. ما برای نوجوانان و جوانان هم جایزه می‌گذاریم. خدا را شکر کشتی به سمت درآمدزایی می رود. بودجه وزارت محدود است و نمی توان فقط به بودجه اتکا کرد.

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به رونمایی از کتاب منصور برزگر، تصریح کرد: من برای مراسم امروز از همه جامعه کشتی دعوت کردم تا به این مراسم بیایند. منصور برزگر نه اصولگرا و نه اصلاح طلب است و من به احترام منصور خان همه را دعوت کردم. هر کس در کشتی بگوید او به من خدمت نکرده دروغ گفته است.

دبیر با ذکر خاطراتی از کمک‌های منصور برزگر در دوران قهرمانی خود، گفت: ما کتاب قهرمانان کشتی را شروع به نوشتن کرده‌ایم و هر قهرمان جهان و المپیکی آماده باشد این کار را می‌کنیم. کتاب علیرضا حیدری را نوشته‌ایم. منصور برزگر هم با اصرار قبول کرد. کشتی برای ایران مثل تکواندو برای کره و فوتبال برای انگلستان است. کشتی ورزش ملی ماست و برای همه است. از همه پیشکسوتانی که آمدند تشکر می‌کنم. از المپیک قبلی تا الان ۳ سال طول کشید. وقتی ما ۲ طلا می‌گیریم یعنی می‌توانیم چندین طلا بگیریم. در کشتی آزاد شانس ۲ طلا داشتیم. حسن یزدانی فقط یک دقیقه می‌خواست تا حریفش را ببرد. دنیا مالی نگاه بلند مدت دارد. ما یک اندیشکده می‌خواهیم تا فکر کنیم. ما در علم بدنسازی مشکل داریم. ما گفتیم در جراحی کتف مشکل داریم خیلی ها ناراحت شدند. خب مشکل داریم باید بگوییم.

وی خطاب به دنیا مالی گفت: کشتی ما خیلی بیشتر از این ها می‌تواند جلو برود. همین عباس جدیدی و برزگر یا حیدری و امیر خادم باید طلای المپیک می گرفتند. از دنیا مالی ممنونم چرا که اولین جایی که رسما آمد به مراسم کشتی بود. برنامه توسعه کشتی را نوشته‌ایم. از شما کمک می‌خواهیم برنامه‌هایمان را عملیاتی کنیم. ما حمالی می‌کنیم. کلمه بدی هم نیست و به آن افتخار می کنیم. جامعه کشتی یاد بگیرند قهر کردن را کنار بگذارند. پِخ می‌کنی قهر می کنند! ما باید التماس کنیم که در کشتی کار می‌کنیم. دائم به من فحش می دهند که اگر این طور باشد باید ول کنم بروم؟ با من ‌کار کردن سخت است. رنگرز ایستاد و نتیجه هم‌گرفت. ما ۲۴ ساعته باید کار کنیم.

کد خبر 877037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ایران IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    19 15
    به اقای دبیر بگید برای چی چمپره زده به صندلی...چرا کناره گیری نمی کنه .چرا احترام خودش را حفظ نمی کنه تا شایسته های دیگر وارد شن....
    • عزیز IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      9 3
      چرا باید بره کنار . رییسی فدراسیونی که از نفراتش می خواهد که طلا بگیرند. این ذه برنده خیلی وقت در پیش ما ایرانی ها از بین رفته . آقای دبیر خیلی رک می گه چیزی که تو ورزش ارزش داره طلاست و باید برای طلا جنگید ، نقره و برنز هیچ ارزشی نداره . البته ایرانی ها حقشونه آدم هایی ضعیفی مثل تاج تو راس ورزش باشه و با چاپلوسی همه ضعف های مدیریتی رو پنهان کنه. به خاطر اینکه چند روزی بیشتر در پشت میز ریاست بنشینه مدام افکار بازنده رو تو جامعه ترویج بده .
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      10 5
      به نظر من نتایج کشتی در المپیک قابل قبول بود و آقای دبیر باید با قدرت به کارش ادامه بده و گوش به مخالفت های جانبدارانهو جهت دار ندهد
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
      8 8
      دبیر خودشو ناجی میدونه در صورتی که این تور نیست
  • سید مرتضی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    11 8
    درود بر اقای علیرضا دبیر. بسیار مدیر فعال وزحمتکش و انقلابی خسته نباشی پهلوان
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    10 6
    پخ نکن
  • محمد IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
    6 4
    دبیر یا خادم هردو برای ایران کار می کنند. دم هردوی این عزیزان گرم. مسائل سیاسی رو با ورزش قاطی نکنید. حیف پول که تو فوتبال خرج میشه. این پول باید بیاید تو ورزش ها مدال آور مثل کشتی یا تکواندو یا والیبال و خیلی ورزش های دیگر